Духовний язичницький центр "КРУК"
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [15]
Наше опитування
Що ви хотете знайти в язичництві?
Всього відповідей: 191
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » Мої статті

Свастики - історія та домисли

    Перші зображення Свастик зустрічаються при розкопках артефактів Трипільської культури пізднього палеоліту, центр якої знаходиться в районі Кукутені (Румунія), а окраїни культури доходять до селища Трипілля (Новоукраїнка) на Київщині. Розквит цієї культури пов`язаний з плодючістю земель, на яких розквітла землеробська цивілізація, що прийшла з району культури Плодородного півмісяця в Анатолії (Турція). В Анатолії та поряд були приручені більшість тварин та одомашнені дикі рослинні культури. Більшість, але не всі. Цей фактор ще вплине на символізм Свастики. Культура Трипілля зникла після того, як вологі землі Побужжя та сусідні виснажилися та перетворилися в степ. Вони й так дві тисячі років годували місцеве населення, доки залишалася волога після останього льодовика. Зрештою Трипільців добили прийдешні племена Аріїв. Військова перемога аріїв була закономірною. Адже в Аріїв був Патріархат воїнів, а Трипільці були збаблені. Жіночої статі були в основному й їх Богині. Жінки керували суспільством і воювати не вміли. Цей факт нам теж знадобиться при розгляді Свастик Ірану в подальшому. Час життя цієї цивілізації 5500 - 2750 років до нашої доби.

    Тепер давайте роглянемо детальне зображення Трипільської Свастики. Воно доволі точно показує, що Свастика складається з Змій, не з Неба, ні з променів Сонця, а саме змій. Культи поклоніння зміям суто жіночі. І вони дійшли в віруваннях Фракійців та Скіфів аж до часу перед народження Русі. Згадує про культи змій Геродот у Скіфів та Фракійців. Відомо наприклад, що дружина Філіпа Македонського - Олімпіада теж поклонялася зміям. Змії були одомашнені, з ними спала Олімпіада, а Геродот описує, що якщо навіть на них ставали ногами, вони в Скіфів не кусалися. Змія була символом медицини у греків. Медуза Горгона мала змій на голові в подвигах Геракала. Змієнога богиня зустрічається в оповіданнях про шлюб Геракла з місцевою богинею Дніпра, також знаходять досі артефакти змієногих богинь Скіфії.
    Чому змія? Яка її роль в побуті? В чому її важливісь? Все просто, КІТ, як охоронець будинків від шкідників, прийшов із Єгипту до Європи в середньовіччі, та й то був дорогий і одиничними випадками. Дикий аналог кота місцевого ще не був одомашненим. Правда і щури на той момент ще не з`явилися в Європі з Індії та Китаю. Отже хтось повинен був виконувати функції охоронця збіжжя, продуктів та запасів від дрібних крадіїв. І виявляється такі тварини були. Змії. Одомашнені, породи яких наразі витіснені котами. Вужі скорше за все були тими зміями. Безліч легенд походить про те, як корова в річці підгодовує молоком вужа. В деяких хатах вужу залишають молоко на тарілці. Спроби приручити Хорта та інших гризунів не завершилися з часом аздовільним кінцевим резульататом. Кішка виявилася все одно більш зручною. Пухнаста, мало їсть, тепла, безпечна для свійських тварин, приємна, муркотить. Самостійна, не чутлива до холоду. Але все це стало згодом. А тоді були лише змії. І вірування деінде використовували зображення захисників із метою імітативної магії. Тобто, якщо ви хотіли захистити глечик від прогризання чи нутрощі глечика від паразитів, ви малювали Змію. А краще було мати живу й не намальовану. Змій малювали в місцях, де зберігалися припаси чи продукти. Де їх зараз й знаходять археологи. Тарілки, Глечики і т.п. Ніякої містики, ніякого фашизму,  ніякого арійського коловороту. Прошу це запам`ятати. Одна рослинна та тваринна магії. Цікаві навіть зображення змій, що розкреслені, як візерунок на шкірі вужа. Променів у цих свастиках було три або чотири і ніколи більше. Іноді два.


Трипільська оберігаюча сварга з вісьмома зміями-драконами. Реконструкція Людмили Смолякової.

    При переході в Залізний вік чи так званий Неоліт, велику роль набувають культи ковальства та металу. Матріархат занепадає, а його місце поступово заступає Патріархат. Але вже люди на той момент зрозуміли, що тверда матерія може бути й рідкою, а рідка може випаровуватися. А за перетворення відповідає теплова обробка. Варка, Розпечення і звісно Вогонь. Напевно саме від цього і походить слово Сварог - Варити. Але поки щодо Свастики. Первісні релігії переходять до більш канонізованої форми уявлення про природу. В різних форм матерії появляються боги опікуни. Матерій - це Вода, Земля, Повітря, Вогонь. Саме слово Матерії - означає з давнини Матері. Оті самі матері - стають матерями всесвіту в первісному шаманізмі. Чому матері? Тому що був Матріархат на початку. Мати Вода, Мати Земля, також Мати Повітря, та мати Вогонь. Чотири праматері природи. Та іне може чоловік народити. Це зараз Вогонь та Вітер - чоловічого роду. А тоді було інакше. Варто зробити коротеньке завуваження. В кельтів чи їх прародителів культи стихій не розвинулися до чотирьох стихій, їх було три, без вогню. Тому і Свастики були в кельтів трипроменеві. В Китаї культи стихій еволюціонували далі, аж до шести стихій всесвіту. До них додалися стихії Дерева та Металу. Детальніше це виглядало так:


Іранське нагірря. Неоліт. Шумер. Свастика у формі праматерів Всесвіту. Символізує переродження. (Олард Діксон - Містерії Мухомора)


Трипільська трипроменева композиція. Археологічна реконструкція

    В землеробських культурах, які розквітли пізніше, важливими були для аграрних сезонів Сонячні та Місячні асторономічні сезонні цикли. Тому попередньо описана ідеологія Матерів природу в Греків Ускладнилася до чотирьох стихій Зодіаку, які мають кожна по три місяці в рік і разом із дванадцяти мсяців складають Зодіак. Сонячні річні Цикли, які ділять теж рік для аграріїв на чотири періоди, як і чотири стихії, увійшли в первинні релігії, під виглядом Сонця розкресленого хрестом на чотири частини. Два сонцестояння та два рівнодення - умовні промені Сонця. Спочатку ці культи сонцепоклонництва швидко розвинулися в Середній Азії, а звідти на Схід до Індії в Індійські свастики та в культи Мітри на Захід в Римську імперію. З часом Християни знищили храми Мітраїстів, але позичили їх символи та обрядовість. Так в Християнські крести проникає чотирипроменевий аграрний символ, який одночасно є спорідненим з свастикою. Хоча річне коло не ідеальне, тому наприклад у вірмен на церквах крест не перетинається під прямим кутом.

Вірменський і Грузинський Хрест Святої Ніни. Який символізує нерівномірність аграрного сезону. Доречі в вірмен цей хрест обвитий саме аграрними символами - стеблинами та гронами Винограду.

Хрест чотирипроменевий на Андріївській церкві в Києві з Сонцем посередині. Ідеологія як у Сонячної Свастики.

    Ви запитаєте, а до чого тут до християнських крестів Свастика? А це зараз вже крести відрізняються сильно від Свастики. А колись давно, в першу пору, коли в Римській імперії христиняни вселялися в храми Мітраїстів, вони позичали Сонячні обряди та символи Мітраїстів. Доречі Мітра - близькосхідний бог Сонця. Це відбулося ще перед Нікейським собором, який відбувся в 325 році, коли Християнство нарешті виробило якийсь базовий світогляд. Потім цей символ вже Християнство само стало використовувати і при пошитті одягу священників, і в монограмах християн - імператорів, і на зовнішніх та внутрішніх фресках церков. "Крест всілякої форми є істиний Крест Божий" - стверджував св.преп. Єфрем Сірін.

Свастика на зовнішньому фасаді церкви Христа Пантократора в Нєсєбрє, Болгарія


    В язичницькій же традиції, час циклічний і рухомий. В Християнстви, для померлого, час зупиняється і він надалі чекає лише приходу нового месії. Тому в язичників Сонцепоклоників, на відміну від Монотеістів Християн, які заперечють ідею циклічності та переродження, а вважають що все має початок і кінець, і Сонце - тобто свастика - відображує рух. Воно біжить по небу. На Сході воно встає і рухається небосхилом на Захід. А зайшовши за обрій, повертається під Землею знову до Сходу. На колисках немовлят Сонце так і вирізблялося, біжучим назад охоронцем душі сплячої людини. Пращури вірили, що душа під час сну блукає в потойбічному світі темряви та її треба охороняти Світлому божеству. Свастика, як символ Сонця охороняла душу померлого і на тому світі. Враховуючи, що Арії вигадали бойову колісницю, то і зображали вони Сонце, як колесо, яке котиться небом із Спицями, але спиці були або прямі, або плавно заверталися в напрямку руху Сонця. Такі Свастики в слав`ян Півночі. Завжди круглі, як колесо і завжди плавні. Ніколи не квадратні. Кількість променів не принципова. Ми бачимо і три, і чотири, і шість, і сім, і вісім, і навіть більше. Не зустрічалися на п`ять променів. І промені ніколи не були під кутом. Така свастика наприклад є символом ВПС Фінляндії


Свастики славян на будинках Північної Русі. (Б.Рибаков "Язичництво давньої Русі")


Свастики славян на сербських раньо-християнських надгробках у Райчки


Люлька славян з символом Сонця, яке вночі повертається до точки Сходу  (Б.Рибаков "Язичництво давньої Русі")

    Ну і на останок пояснення, чому ж останні популярні в націонал-соціалістів Свастики мали все ж прямий кут загину променю. Здається простіше нікуди, ніякої містики. Не в усіх народів свастика уявлялася Сонцем у вигляді колісниці зі спицями чи колеса. В побуті деякі народи не надавали колесу сакрального значення. Наприклад в північних широтах, де особливо по снігу не поїздиш. Там були поширені сані, які знайшли відгомін у поховальних обрядах. Або народ не використовував активно коней і пересувався в основному пішим ходом. Тоді Сонце уявлялося ніби біжить по небу ногами, а не їде, як колесо. Ноги вигиналися під гострим або прямим кутом в колінному суглобі у цьому символізмі. Для славян такий символізм не властивий, а от для скандинаів чи кельтів навпаки. Наведемо приклад кельтського символу Трискєліон та Трикветри. Три ноги зкріплені разом. В кельтів він символізував Сонце в трьох фазах - Схід-Зеніт-Захід. Деякі дослідники ще пов`язують цей символ із фазами Місяця, дехто з символом морського бога кельтів Мананнана. В тевтонців він пов`язаний з богом Тором. В будь якому випадку це не наша традиція, загинати кути свастик під прямим кутом. І в якості Сонця цей символ в кельтів зустрічається на монетах та щитах все ж частіше.


Кельтський Трискєліон, схожа в них і Трикветра (Енциклопедія Символів).

Друга частина статті буде найближчим часом та буде присвячена свастикам фальшивим та новоділам.

Кудесник Ярисвіт



Джерело: http://Це і є першоджерело
Категорія: Мої статті | Додав: Ярисвіт (02.11.2014) | Автор: Ярисвіт E W
Переглядів: 2006 | Теги: Триквест, сварга, Кельтский крест, Свастика, Коловорот | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу
Друзі сайту
Банер КРУК Рідновіри Сербії Задруга Світовіта Рідновіри Польщі Співдружність Ніклот Ідеологія Польських RW Национальный Союз
Copyright MyCorp © 2024 Безкоштовний хостинг uCoz